فصلنامه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران

چکیده

با ورود به عصر نوین تکنولوژی، بازیابی بهینه اطلاعات از اقیانوس عظیم اطلاعات موجود در وب از
اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و امروزه ربط به موضوع مهمی در نظام های ذخیره و بازیابی اطلاعات
بدل شده است. در این میان افزایش روزافزون صفحات وب، مشکل انتخاب صفحات مورد نیاز را برای
کاربران ایجاد نموده است. این درحالی است که در این میان، موتورهای جستجو به کمک کاربران
شتافته و آنها را در به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز و مناسب یاری می دهند. حضور در صفحات
نتایج موتورهای جستجو اولین قدم مهم برای پیشرفت یک تجارت آنلاین می باشد . طبیعی است در
صورت استفاده از راهبرد جستجوی مناسب می توان به نتایج بهتر و مرتبط تری با نیاز اطلاعاتی دست
یافت. بنابراین با توجه به اهمیت راهبرد جستجوی بهینه مورد استفاده از سوی کاربران در جستجوی
اطلاعات از موتورهای جستجو و پایگاه های اطلاعاتی تخصصی در این مقاله به بررسی این موضوع
راهکارهای بهینه سازی مرتبط می پردازیم. پس از بررسی در انتهای مقاله راهکارهائی در جهت بهینه
سازی موتورهای جستجو و بهبود رتبه بندی ارائه می گردد که می تواند برای مدیران و طراحان
موتورهای جستجو و پایگاه های اطلاعاتی و همچنین کاربران این پایگاهها در جهت دستیابی موثر به
نیازمندی های اطلاعاتی مفید باشد.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Search Engine Optimization Solutions and Ranking Improvement

نویسنده [English]

  • َAli Faraji

Electrical and Computer Engineering, University of Kashan, Kashan, Iran

چکیده [English]

With the entry into the age of technology, the optimal recovery of information from the vast ocean of information available on the web is of particular importance and today, relevance has become an important issue in information recovery systems. In the meantime, the increasing number of web pages has created the problem of searching and choosing the best required pages for users. This is while search engines rush to help users and help them in obtaining the required and appropriate information. Being on search engine results pages is the first important step to the development of an online business. It is natural that if you use a suitable search strategy, you can get better and more relevant results with information needs. Therefore, according to the importance of the optimal search strategy used by users in searching for information from search engines and specialized databases, in this article we will examine this issue of related optimization strategies. After the review, at the end of the article, solutions are presented to optimize search engines and improve rankings, which can be useful for managers and designers of search engines and databases, as well as users of these databases in order to effectively achieve information requirements.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Search Engine
  • Optimization
  • Ranking
  • Monitoring
  • Meta Tag Indexing