فصلنامه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات

نویسنده

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران

چکیده

امروز رشد تکنولوژی های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سبب افزایش شدید رقابت تجاری سازمان
ها شده است و درهایی را به سمت بازارهای جهانی گشوده است. شرکت ها با حضور خود در پایگاههای
فناوری دانش محور و توسعه حضور خود در وب توانسته اند خود را فراتر یا در سطوح مساوی با
رقبایشان قرار دهند. مجموعه مولفه ها و دلایل متعددی وجود دارد که ثابت می نماید چرا داشتن یک
مجموعه مجازی در وب روز به روز تبدیل به ابزار مهم تر و ارزشمندتری برای دست یابی به بازارهای
جهانی می شود . در این راستا، بازاریابی الکترونیک رویکرد استفاده از اطلاعات و برنامه هایی است که
جهت برنامه ریزی و اجرای مفاهیم ، توزیع، ترفیع و قیمت گذاری کالاها و خدمات بکار میروند و سبب
انجام معاملاتی می گردد که اهداف فردی و سازمانی را بصورت موثر و هدفمند تامین خواهد کرد.
بازاریابی الکترونیک امروزه جدا ازاینکه یک گزینه باشد تبدیل به یک الزام استراتزیک شده است. بنا
به ضرورت بررسی این مساله در این مقاله به فرایند، نقاط عطف، دستاوردها و فرصت ها در حوزه
بازاریابی الکترونیک می پردازیم.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

E-Marketing, Milestones, Achievements and Opportunities

نویسنده [English]

  • Haniyeh Rahimi

Electrical and Computer Engineering, University of Kashan, Kashan, Iran

چکیده [English]

Today, the growth of technologies in the field of information and communication technology has caused a sharp increase in the commercial competition of organizations and has opened doors to global markets. With their presence in knowledge-based technology bases and the development of their presence on the web, companies have been able to place themselves beyond or at the same level as their competitors. There are several components and reasons that prove why having a virtual collection on the web is becoming a more important and valuable tool for reaching global markets day by day. In this regard, electronic marketing is the approach of using information and programs that are used to plan and implement the concepts, distribution, promotion and pricing of goods and services, and it leads to transactions that provide individual and organizational goals effectively and purposefully. Nowadays, electronic marketing has become a strategic requirement, apart from being an option. Due to the necessity of investigating this issue, in this article, we discuss the process, milestones, achievements and opportunities in the field of electronic marketing.

کلیدواژه‌ها [English]

  • E-marketing
  • Smart Deals
  • Eectronic Commerce
  • Internet
  • Technology