فصلنامه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

گروه کامپیوتر، دانشکده برق و کامپیوتر، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران

چکیده

امروزه تجارت الکترونیک به طور گسترده ای در دنیای دیجیتالی شده شناخته شده است و بسیاری از کسب و کارها این را در کسب و کار خود اعمال کرده اند تا به مشتریان بیشتری نزدیک شوند. بررسی ادبیات گسترده نشان میدهد که پیشرفت در زیر ساخت تجارت الکترونیک، رابطه مدیریت خوب و حفظ مشتری را تقویت میکند. با این حال، مهم ترین بخشی که بسیاری از شرکت ها آن را تشخیص ندادند، تحویل تجارت الکترونیک و پیچیدگی های مدل های مرتبط است. استراتژی تحویل تجارت الکترونیک برای کمک به شرکت در حفظ و پرورش مشتریان وفادار خود بسیار مهم است. تحویل تجارت الکترونیک به کلیه خدمات لازم برای انتقال اقلام سفارش داده شده آنلاین از یک خرده فروش به محل تحویل مشتتری اشاره دارد. با یک شریک مناسب، تحویل تجارت الکترونیک ممکن است معقول، مقرون به صرفه تر باشد. نگارنده در این مقاله سعی دارد انواع مدل های تجارت الکترونیک را به صورت ساده، شیوا و روان بررسی کند.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Review of e-commerce service delivery models

نویسنده [English]

  • Saeed Ahmadian

Department of Electrical and Computer Engineering, Zanjan Branch, Islamic Azad University, Zanjan, Iran

چکیده [English]

These days, eCommerce has become widely known in the digitalized world, and many businesses have applied this to their business to approach more customers. Extensive literature review establishes that Advancement in E-commerce Infrastructure strengthens the relationship of good management and customer retention. However, the most important part which many companies did not recognize is eCommerce delivery and complexities of the related models. The eCommerce delivery strategy is really important to help the company keep and nurture its loyal customers. Ecommerce delivery refers to all of the services necessary to transfer items ordered online from a retailer to the customer’s delivery location. With a suitable partner, Ecommerce delivery may be reasonable, economical, and quick. In this article, the author tries to review the types of e-commerce models in a simple, eloquent and fluent way.

کلیدواژه‌ها [English]

  • E-business
  • Traditional Business
  • Business Models
  • Electronic data interface